Jyväskylän adventtiseurakunta

-Avoimet ovet, avoimet sydämet, avoin Jumalan syli-

10.2.2011

Ghana-projektin tarina (7/7)

Jumala puhuu edelleen - 2000 luvulla - sinulle. Ajatella, sinä olet ihminen, jolle Jumala puhuu. Sinä, ihan tavallinen suomalainen.


Jumala sanoo: "Minulta tulee ajatus, minulta sen toteutus, minä olen ymmärrys, minun on voima. Hyvin käy sen, joka minua kuulee, päivästä päivään valvoo ovellani, valppaana odottaa sen kynnyksellä. Joka minut löytää, löytää elämän, hänet Herra ottaa suosioonsa." (Sanal 8:14,34,35)

Jumalan halu puhua meille on paljon suurempi kuin meidän kiinnostuksemme kuulla häntä. Hän puhuu meille mielellään. Hän välittää meistä, siksi hän puhuu meille. Hän välittää Namongin väestä ja puhuu meille täällä Suomessa. Hän rakastaa meitä aivan yhtä paljon kuin niitä ihmisiä, joille hän puhui Vanhan testamentin ja Uuden testamentin tapahtumissa. Jumala rakastaa sinua kuten Abrahamia, Saaraa, Moosesta, Esteriä, Daavidia, opetuslapsia, Paavalia ja Pietaria.

Jumala on puhunut sinulle Namongista. Hän on ottanut sinut mukaan omiin suunnitelmiinsa tekemään ihmettä monen ihmisen elämässä. Todennäköistä on että hänellä on sinulle paljon muutakin asiaa ja sinä voit oppia kuulemaan Jumalan puhetta yhä enemmän ja enemmän. Tänä aamuna hän sanoo: "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän." (Ilm.3:20) Pysähdy kuulemaan ja avaa ovi -elämäsi saa uuden ulottuvuuden, siitä tulee seikkailua. Tänään aterioimme yhdessä Ghana-juhlan kunniaksi - koska Jumala on puhunut ja me olemme kuulleet.
Toinen vaihtoehto olisi ollut ettemme olisi kuulleet emmekä osallistuneet tähän ja tilanne olisi pysynyt Namongissa ennallaan.
 
Ansku

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti